איך מתחזקים פאנלים סולאריים?

פאנלים סולאריים הם דרך מצוינת להפיק אנרגיה לבית שלך. אבל הם גם דורשים תחזוקה מסוימת. יש לנקות את הפאנלים הסולאריים לפחות פעם בשנה, ולעתים קרובות יותר אם יש עליהם לכלוך רב. אתה יכול לנקות את הפאנלים בעצמך עם מים וסבון, או שאתה יכול להזמין איש מקצוע שיעשה זאת עבורך. פאנלים סולאריים מנקים בדרך כלל כל חצי שנה עד שנה. מנקים אותם באמצעות התזת מים על הפאנלים, שמסירים כל לכלוך ואבק שהצטבר עליהם. תחזוקת פאנלים סולאריים היא משימה הכרחית לבעלי מערכות סולאריות. תהליך הניקוי אינו מסובך ויכול להתבצע על ידי הבעלים עצמו או בעזרת איש מקצוע.

תחזוקת פאנלים סולאריים 

פאנלים סולאריים הם מרכיב מרכזי במערכת הסולארית ותחזוקתם חיונית ליעילות המערכת. החלק החשוב ביותר בתחזוקת פאנלים סולאריים הוא ניקיון. פאנלים סולאריים נדרשים לנקות באופן קבוע על מנת להסיר לכלוך ואבק. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות צינור מים בלחץ גבוה. זה מסיר כל לכלוך או אבק שהצטבר על פני הפאנל, כמו גם כל צואת ציפורים שאולי נחתה עליו. פאנלים סולאריים רגישים גם לנזקי גשם, ולכן חשוב שיהיו מכוסים כאשר צפוי גשם על מנת למנוע נזקים מנגר מים.

פאנלים סולאריים הם דרך מצוינת להפקת חשמל, אך יש להקפיד עליהם על מנת להפיק את כמות האנרגיה המקסימלית. הפאנלים הסולאריים זקוקים לניקוי על מנת להבטיח כי הם פועלים בצורה יעילה ככל האפשר. הסיבה לכך היא שלכלוך ואבק יכולים להשפיע על התאים הפוטו-וולטאיים על פני הפאנל, מה שמפחית את יעילותם.

דרכים בהן ניתן לתחזק פאנלים סולאריים

פאנלים סולאריים הם מערכות אנרגיה סולאריות הממירות את אור השמש לחשמל. ניתן להתקין אותם על גגות או על הקרקע. פאנלים סולאריים נטולי תחזוקה, אך יש לנקות אותם מעת לעת כדי לשמור עליהם ביעילות השיא שלהם. פאנלים סולאריים אינם נטולי תחזוקה. יש לנקות אותם באופן קבוע ולבדוק אם יש נזקים. פאנלים סולאריים אינם נטולי תחזוקה. יש לנקות אותם באופן קבוע ולבדוק אם יש נזקים. בכל הנוגע לניקיון, הדבר החשוב ביותר הוא להסיר לכלוך, אבקה ואבק מפני השטח של הלוחות. זה נעשה בדרך כלל על ידי ריסוס אותם במים או באמצעות מטלית לחה. כשמדובר בתחזוקת פאנלים סולאריים, יש כמה דברים שכדאי לעשות על בסיס קבוע:

  • ניקוי משטח הפאנל הסולארי במים או במטלית לחה. 
  • בדיקת נזקים בלוח
  • בדיקת סימני בלאי בחיווט

פאנלים סולאריים מורכבים מתאי פוטו-וולטאיים, הממירים את אור השמש לחשמל. תהליך זה אינו יעיל ב-100% ויש לנקות את הפאנלים מדי פעם כדי לשמור על יעילותם. ישנן שלוש דרכים בהן ניתן לנקות פאנלים סולאריים:

  • ניקיון במים: חברות ניקוי פאנלים סולאריים ישתמשו במים לניקוי הפאנלים, ויוודאו שהם לא משתמשים בכימיקלים שעלולים לפגוע בתאים.
  • ניקוי עם חומר ניקוי: החברה תשתמש בחומר ניקוי עדין לניקוי התאים הפוטו-וולטאיים והסרת לכלוך או אבק שהצטבר עליהם.
  • ניקיון: חברות ניקוי פאנלים סולאריים ישתמשו בצינור כדי להתיז לכלוך מהקולטים הסולאריים ולאחר מכן לייבש אותם במגבת או במגב.
  • לסיכום, פאנלים סולאריים הם לא רק השקעה חד פעמית. הם דורשים תחזוקה שוטפת כדי להבטיח שהם פועלים ביעילות. הצעד הראשון הוא לנקות אותם באופן קבוע. לכלוך, אבק ופסולת יכולים להצטבר על הלוחות ולגרום להם להפיק פחות אנרגיה. השלב השני הוא לוודא שהחיווט תקין כדי שהחשמל יוכל לזרום כמו שצריך, כלומר בדיקה של סדקים או נזקים אחרים. לבסוף, עליך לוודא שמערכת הפאנלים הסולאריים מקורקעת כראוי כך שהיא לא מהווה סיכונים בטיחותיים.
ניקוי פנאלים סולאריים
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם