איתור נזילות מים – כל מה שחשוב לדעת

נזילות מים יכולות להיות בעיה כואבת עבור כל עסק. יש לתקן אותם ברגע שהם מוצאים, אחרת הם עלולים לגרום לנזק רציני ולעלות סכום כסף עצום. השימוש בבעלי מקצוע באיתור נזילות מים הופך לפופולרי יותר ויותר. היא מסוגלת לזהות נזילות בקנה מידה גדול, מה שמקל על עסקים לאתר את מקור הנזילה בזמן ולתקן אותה לפני שנגרם נזק כלשהו.

איתור נזילות מים הייתה אחת הבעיות המאתגרות ביותר בעסקים. לבני אדם היה קשה למצוא את מקור הדליפה מכיוון שיש כל כך הרבה מקומות שונים שבהם מים יכולים להיכנס לבניין שלך, כמו דרך צינורות שבורים, סדקים בקירות, חלונות, דלתות, או אפילו מהקרקע ועד לבניין שלך. 

איך מבצעים איתור נזילות?

איתור נזילות מים הוא משימה קשה לביצוע באופן ידני. היתרון העיקרי בשימוש  במצלמה תרמית הוא שהם יכולים לזהות נזילות מים בבניינים בצורה מדויקת ומהירה יותר ממה שבני אדם יכולים. חברות מסוימות משתמשות במצלמה תרמית כדי לזהות נזילות מים בבניינים ובבתים. הם משמשים גם ארגונים כמו הצבא ובתי זיקוק לנפט שבהם בני אדם אינם יכולים להיות נוכחים כל הזמן מסיבות בטיחות.

איתור נזילות מים הוא תהליך המשתמש במים ובנוזלים אחרים כדי למצוא נזילות בצינורות, מכלים ומערכות אחרות המכילות מים. ישנן דרכים רבות לגלות את הדליפות הללו: באמצעות חיישנים המודדים את לחץ הנוזל או את טמפרטורת הנוזל; על ידי מדידת כמות הנוזל שאבד מצינור; או על ידי מדידת כימיקלים ספציפיים. ישנן חברות רבות המציעות שירותים לאיתור נזילות אלו. חלקם משתמשים בגלי אולטרסאונד לאיתור דליפות תת קרקעיות בעוד שאחרים משתמשים בטכניקות ניתוח כימי כגון ספקטרוסקופיה אינפרא אדום. עם הביקוש הגובר לאיתור נזילות מים, חברות מחפשות גם דרכים חדשות לאיתור נזילות מים.

איתור נזילות למניעת עובש

איתור נזילות מים הוא תהליך הכולל שימוש בחיישנים ותוכנות לאיתור נזילות מים. זה מכונה גם בדיקה, הנעשית בדרך כלל על ידי בעלי מבנים, חברות ביטוח או סוכנויות ממשלתיות.

הדרך הנפוצה ביותר לאיתור נזילות מים בבניינים היא באמצעות שימוש במדדי לחץ וחיישני טמפרטורה. בתהליך זה ישנם שני שלבים: שלב ראשוני בו משתמשים במדדי לחץ ושלב שני בו משתמשים בחיישני טמפרטורה. ניתן לעשות זאת באופן ידני או בעזרת ציוד אוטומטי כמו שסתומים או משאבות הניתנות לשליטה מרחוק.

נזילת מים היא בעיה חמורה שעלולה לגרום לנזק משמעותי לרכוש ולביטחון האישי. לבעלי בתים חשוב מאוד לאתר נזילות מים בהקדם האפשרי לפני שהנזק יסלים.

איתור נזילות מים הפך בשנים האחרונות לנושא פופולרי בשל חומרת הנושא והשפעתו על אנשים. זה הוביל להשקעה רבה יותר בתחום זה, מה שהוביל לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים.

 

איתור נזילות
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם