בדיקות קרינה וגז ראדון בעת בדיקת בדק בית

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לצורך בביצוע בדיקת גז ראדון. גז ראדון הוא גז רדיואקטיבי נטול ריח שחודר בקלות מהקרקע למבנים. בדיקת גז ראדון מתבצעת רק באמצעות גלאים מיוחדים. מאחר וכל סוג קרקע פולטת גז ראדון וגם חומרי בנייה המכילים אדמה פולטים גז ראדון ולכן הדרך היחידה לדעת את המצאות ואת ריכוז גז ראדון בביתינו הוא באמצעות בדיקת גז ראדון. גם כאשר המקום מאוורר ובוודאי כאשר מדובר במרתף, מחסן, ממ"ד. פליטה של גז ראדון מבטון גדולה יותר מאשר בבלוק רגיל. לכן בדיקת גז ראדון בממ"ד תראה ריכוזים גבוהים  יותר של גז ראדון מאשר בחדר שבנוי מבלוקים רגילים.

מתי צריך לבדוק קרינה בעזרת בדק בית?

על פי הוראות המשרד להגנת הסביבה יש בדיקת גז ראדון אחת בזמן בדק בית שמתאימה לקביעת ריכוזי גז ראדון בממ"ד והיא בדיקה ארוכת טווח בתנאי מחייה רגילים. בדיקת גז ראדון כזו נמשכת בין שלושה לשישה חודשים.

גז ראדון עולה כלפי מעלה כך שלעיתים הוא מגיע דרך רצפות בטון, דרך הצנרת, דרך סדקים במבנה ועוד. המשרד להגנת הסביבה ממליץ לבצע בדיקות גז ראדון במבנים צמודי קרקע ובבתים חדשים. וכן ממליץ המשרד לבצע בדיקות גז ראדון במקומות בהם ידוע כי יש ריכוז גבוה של גז ראדון.

בדיקות גז ראדון מוסמכים לבצע רק בעלי מקצוע עם  היתר בר תוקף לבדיקת ריכוזי גז רדון. היתר לביצוע בדיקות גז ראדון ניתן על ידי המשרד להגנת הסביבה. אם בעת בדיקת גז ראדון מוצאים ערך גבוה משבע מאות בקרל למטר מעוקב של אויר זה סימן שיש חדירה של גז ראדון וצריך לבצע פעולות מתאימות להקטין את ריכוז גז הראדון.  בדיקות גז ראדון תקופתיות מומלץ לבצע במקומות כמו גני ילדים, בתי ספר ואתרים בהם מתבצעת פעילות של ילדים ותינוקות וכמובן במרתפים, מקלטים ובתים צמודי קרקע..

בדק בית
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם