הביקוש למהנדסי בניין לא נגמר אף פעם

למהנדסים יש ביקוש רב לפרויקטי בנייה חדשים. תחום ההנדסה הוא אחד התחומים הצומחים ביותר עם יותר מ-2 מיליון משרות זמינות, הוא צפוי לגדול ב-16% עד 2026. מהנדס בניין הוא אדם המנהל תכנון של בניין או מרכיביו וכן מפקח על בנייתם. מהנדסים עובדים עם אדריכלים ומהנדסים אחרים כדי להבטיח שהבניינים יהיו תקינים מבחינה מבנית ועומדים בכל הקודים המקומיים, דרישות הייעוד ותקנות אחרות.

מהנדס יעסוק בתכנון תשתית מבנה, קירות חיצוניים, מערכת קירוי, מערכת אינסטלציה ומערכות חשמל. הם גם יפקחו על הבנייה כדי להבטיח שהכל ילך לפי התוכנית.

בדרך כלל, תפקיד התחלתי כמהנדס בניין יכלול ביצוע המשימות הבאות:

– ניסוח פריסות מבניות של מבנים וניסוח התוכניות הנדרשות לקבלת היתרים

– הערכת יציבות מבנית וחישוב העומסים על מבנים – תכנון, התקנה או תיקון דלתות, חלונות, גגות וגגות.

– הקפדה על עמידה בתקנות העירייה עבור פרויקטי בנייה

– סקירת שרטוטים לדיוק ותאימות – הערכת החוזק של חומרים המשמשים בפרויקט.

– יצירת לוח זמנים ותקציב בנייה, אשר יוצגו לבעלים.

לאחר השלמת תואר ראשון, מהנדסי בניין אזרחיים יכולים להרוויח כ-100000 ש’’ח בשנה.
זה בהחלט מספיק כדי לפרנס את עצמם בישראל. כמו כן, שכר זה גבוה מהשכר הממוצע בכל שאר המשרות בישראל.

איך להפוך למהנדס בניין ?

התהליך להיות מהנדס בניין אזרחי הוא כדלקמן:
– אתה צריך להיות בעל תואר ראשון הנדסת בניין או תחום קשור.
– לאחר מכן עליך ללמוד בבית הספר לתארים מתקדמים לפחות שנתיים. – עם סיום לימודי התואר השני, תידרש לעבור את מבחן יסודות ההנדסה (FE) לפני שתוכל לעבוד כמהנדס.
-לאחר מכן עליך לעבוד מספר מסוים של שנים לפני שתוכל לגשת להנדסה מקצועית בכל בחינה ממלכתית. – לבסוף, תוכל לשבת להנדסה המקצועית בכל בחינה של מדינה (PE) לאחר קבלת רישיון על ידי אותה מדינה מסוימת.

האם מהנדס בניין הוא מקצוע מבוקש בעולם ?

מהנדסים אזרחיים מבוקשים בעולם. הם נחוצים כדי לתכנן, לבנות ולתחזק את התשתית של מדינה. למהנדסים אזרחיים יש מגוון רחב של אחריות והם מעורבים בכל ההיבטים של ההנדסה, החל מתכנון מבנים כמו מבנים, גשרים וכבישים ועד לוודא שהם בטוחים ויציבים.

הם גם צריכים להיות מסוגלים להעריך את ההשפעה הסביבתית של עבודתם. והשינויים שנעשו כדי למנוע השפעות שליליות על הסביבה הטבעית.

מהנדסים אזרחיים עובדים בדרך כלל בהנדסת סביבה, עבודות ציבוריות, הנדסה עירונית והנדסת תחבורה. חובות אחרות עשויות לכלול סקירת תכנונים של אנשי מקצוע משלהם או של מהנדסים אחרים, תקשורת עם רגולטורים ופיקוח על הבנייה.

מהנדס בניין
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם