העסקת עובדים זרים בשיפוץ דירה

אשרות עבודה לעובדים זרים בישראל ניתנות למעסיקים במספר ענפי תעשייה בודדים, כמו סיעוד, חקלאות ובניין.

החוקים במדינה מתייחסים באופן ספציפי גם לתנאי ההיתר להעסקת עובדים זרים בענף הבניין, על ידי קבלני כוח אדם. לפי שני החוקים: חוק קבלני כוח אדם וחוק עובדים זרים, ההיתר להעסקת עובדי בניין זרים ניתן רק לתאגידים. הקבלנים הבודדים לא יכולים להזמין עובדים זרים באופן ישיר, אלא רק דרך התאגידים.

כלומר, אם קבלן הבניין מקבל על עצמו שיפוץ דירה ומעוניין להעסיק בפרויקט זה עובדים זרים, הוא יוכל להזמינם לעבודה דרך אחד התאגידים, ובלבד שיש לו רישיון קבלן והוא רשום ברשם הקבלנים.

התאגיד, הוא הגוף שיכול להגיש את הבקשה להעסקת עובדים זרים בבניין לרשות האוכלוסין וההגירה, תוך ציון סוג ההתמחות הנדרש מהעובדים הללו. עובדים זרים אלה יוכלו לעבוד בארץ הן בבנייה למגורים והן בעבודות תשתית.

המדינות שמהן מגיעים לישראל עובדים זרים בענף הבניין

לישראל יש הסכם בילטראלי לייבוא עובדים זרים לבנין עם 3 מדינות: סין, אוקראינה ומולדובה.

מי המעסיק?

למרות שהתאגיד הוא זה שמגיש את הבקשה לרשות האוכלוסין וההגירה להעסקת עובדי הבניין הזרים, הוא עצמו לא יכול להעסיק אותם. רק הקבלנים הרשומים כחוק יכולים להעסיקם לכן, התאגיד שקיבל היתר מעביר את עובדי הבניין הזרים לקבלן. ברשות האוכלוסין וההגירה המונח המדויק הוא: ׳תאגיד בעל היתרים לשמש כקבלן כוח אדם מורשה להעסקת עובדים זרים בענף הבניין׳.

לפי החוק, במקרה של הפרת אחד החוקים – חוק העובדים הזרים, חוק קבלני כוח אדם או חוק שכר מינימום – התאגיד ייקנס ויידרש להשלים את כל התשלומים והדיווחים שבהם הוא מחויב לפי הנוהל, בשנת ההיתר הנוכחית.

מיון וסינונים העובדים הזרים בארצות מוצאם

קבלן כוח אדם המאושר להעסקת עובדים זרים בבנין, עשוי לדאוג לסינון מוקפד של העובדים הפוטנציאליים בארצות מוצאם, לשמירה על רמת בטיחות גבוהה ולמתן מענה מותאם אישית לתחום המומחיות הנדרש בענף הבניין, כמו: טפסנים, בנאים, ברזלנים, טייחים או רצפים.

כיוון שהליך המיון והסינון מתבצע בארץ מוצאם של העובדים הזרים, כוח האדם המגיע בסופו של דבר לארץ אמור להיות איכותי, מקצועי ובעל ניסיון בתחום התמחותו. לפיכך, עובדי הבניין הזרים הם אנשי מקצוע שיכולים לתת מענה לכול צורך הקשור לעבודות הנדרשות בענף זה.

העסקת עובדים זרים בבניין שלא באמצעות אחד התאגידים

האם אפשר להעסיק פועלי בנין זרים מבלי להיעזר באחד התאגידים שקיבלו היתר לכך? יש עורכי דין מומחים ספציפית בדיני הגירה לישראל, שמסייעים להקמת חברת כוח אדם בעלת היתר להעסקת עובדים זרים בבניין.

לפי החוק, חברת כוח אדם חדשה יכולה לקבל היתר להעסקת עובדים זרים בבניין. המשמעות היא שהקמת חברה המבקשת להעסיק עובדים זרים כרוכה בקבלת רישיון לחברת כוח אדם, כאשר את הבקשה להיתר מיוחד לייבוא עובדים זרים יש להגיש לא יאוחר מ-45 יום ממועד רישום החברה אצל רשם החברות.

העסקת עובדים זרים
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם