כל כמה זמן צריך לעשות הדברה לבית?

אין תשובה אחת לשאלה הזו. זה תלוי בסוג המזיק, בסביבה, בתקופת השנה ועוד. חומרי הדברה הם לא פתרון אחד שמתאים לכולם. השימוש בחומרי הדברה צריך להיעשות בצורה בטוחה ובזהירות.  המונח חומר הדברה משמש להתייחס לחומר שנועד להרוג או לעכב את הצמיחה של אורגניזמים לא רצויים. הוא מוחל על מנת להגן על צמחים מפני חרקים, פטריות וחיידקים מזיקים. חומרי הדברה משמשים בשל יכולתם להרוג חרקים, פטריות וחיידקים ללא צורך בעבודת כפיים. הם משמשים גם בשל השפעותיהם על הסביבה ובעלי חיים אחרים. יש ליישם חומרי הדברה בתדירות הנדרשת אך לא לעתים קרובות יותר ממה שייעץ מומחה.

תדירות ההדברה היא אחד הגורמים החשובים ביותר לבריאות הגינה שלך. יש למרוח חומרי הדברה בגינה שלך באופן קבוע, אך לא לעתים קרובות מדי. עדיף למרוח אותם כל שלושה שבועות בערך, אבל אפשר גם למרוח אותם פעם בחודש-חודשיים. תדירות ההדברה היא גורם חשוב מאוד לבריאות הגינה והצמחים הבריאים שלך.

הדברה בבית 

חומרי הדברה מסוימים ניתנים ליישום למשך מספר ימים, בעוד שאחרים מיועדים ליישום לפרק זמן ארוך יותר. חומרי הדברה משמשים בדרכים רבות ושונות, כולל: ריסוס היקפי הבית שלך כדי להרתיע מזיקים מלהיכנס, שימוש בחומרי הדברה בתוך הבית שלך כדי להרוג חרקים ועכבישים, שימוש בחומרי הדברה על צמחים.

התשובה לשאלה זו משתנה בהתאם לסוג ההדברה. לדוגמה, אם אתם משתמשים בחומרי הדברה נוזלי, מומלץ למרוח אותו למשך שעתיים. ככלל, יש ליישם חומרי הדברה למשך שלושה ימים לפחות על מנת להבטיח את הדברת אוכלוסיית המזיקים. משך הזמן בו יש להדביק חומר הדברה בבית נקבע לפי סוג ההדברה וחומרת ההדברה. באופן כללי, ישנם שלושה סוגי הדברה: שיורי, מגע וסיסטמי. שאריות חומרי הדברה הורגים חרקים שבאים איתם במגע ואינם מזיקים לבני אדם או לחיות מחמד. חומרי הדברה למגע הורגים חרקים במגע איתם אך אינם מזיקים לבני אדם או לחיות מחמד. חומרי הדברה מערכתיים הורגים חרקים באזור בו הם יושמו ועלולים להזיק לבני אדם או לחיות מחמד.

 דרכים לכמה זמן כדאי ליישם את ההדברה

כאשר אתה מיישם כל סוג של חומר הדברה, חשוב לך לדעת כמה זמן יש למרוח אותו כדי שתוכל להגן על עצמך מכל השפעות שליליות מהמוצר, כמו גם למזער את כל הסיכונים הקשורים לשימוש שלך בו. התשובה לשאלה זו חשובה מאוד. מתי כדאי ליישם את חומר ההדברה? זו שאלה חשובה מאוד מכיוון שיישום שגוי יכול להוביל לנזק רב. ישנן שתי דרכים לכמה זמן כדאי ליישם את ההדברה – זה תלוי בסוג ההדברה. לדוגמה, לקוטלי חרקים יש תקופת יישום קצרה יותר מקוטלי עשבים. כמו כן, חשוב לדעת עם איזה סוג של מזיקים אתם מתמודדים ואיזה סוג של נזק הם גורמים.

לסיכום, משך הזמן בו יש לבצע הדברה ביתית על ידי בעל מקצוע תלוי בסוג ההדברה ובכמות המזיקים הקיימים. ממליצים לבעלי בתים ליישם חומרי הדברה למשך ארבע שעות בממוצע. הסיבה לכך היא שחומרי ההדברה לא יספיקו להתפזר לפני שהם לא יהיו יעילים יותר.  זו שאלה שאנשים רבים עשויים לשאול את עצמם כשהם רוכשים את חומר ההדברה הביתי הראשון שלהם. 

 

הדברה
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם