מתי צריך לעשות ניסור בטון?

בעולם הבנייה, השיפוץ וההריסה יש צורך בשיטות שונות וייחודיות אשר מטרתן לבצע פעולות ומשימות שהאדם לבדו אינו יכול. למשל, לחתוך בטון. אם בעבר היה צורך בשבירה של הבטון פשוטו כמשמעו, הרי שכיום באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ניתן ממש לנסר חלקי בטון באופן מדויק, חלק ומהיר מבלי לפגוע או ללכלך מידי את הסביבה. 

ניסור בטון לייעול משימות שונות בענף הבנייה 

ניסור בטון מתבצע על ידי אנשי מקצוע אשר עברו הכשרה וצברו ניסיון, המאפשר להם לבצע את המשימה בבטיחות מלאה. התהליך הנפוץ והמומלץ ביותר כולל שימוש בלהב מצופה שכבת יהלום, החומר החזק ביותר בעולם והיחיד שיכול לחדור דרך בטון, שהוא החומר השני החזק ביותר בעולם. לעיתים נעשה שימוש במים במסגרת תהליך החיתוך כדי לשלוט בכמות האבק ולקרר את הלהב. במצבים אחרים ניתן לחתוך ללא מים, אך סביר שיתפזר יותר אבק מסביב. 

באילו מקרים ניתן להשתמש בשיטה?

  • לצורך יצירת פתחים עבור חלונות, דלתות ופתחי אוורור – בין אם מדובר בפרויקט בנייה חדש ובין אם מדובר בשיפוץ מבנה או אפילו חלל אחד, נדרשים חיתוכים מדויקים כדי להבטיח התאמה נכונה של כל אחד מהאלמנטים האלו, על פי מידות שנקבעו מראש. ניסור בטון מאפשר ליצור פתחים נקיים ומדויקים מבלי לפגוע בשטחים שמסביב.
  • הסרת חלקי בטון פגומים – עם הזמן, מבני בטון עלולים להידרדר עקב גורמים כמו גיל, בלאי או נזק מבני. במקרים כאלה, שימוש בניסור בטון להסרה והחלפה של החלקים הפגומים, יהיה יעיל ביותר. על ידי חיתוך קפדני של הבטון, ניתן לחלץ במדויק אזורים פגומים, ולפנות מקום לתיקונים פשוטים ויעילים יותר. 
  • התקנת מערכות אינסטלציה וחשמל – בעת התקנת מערכות אינסטלציה או חשמל במבנים קיימים, לרוב נדרש ניסור בטון ליצירת תעלות או תעלות לצינורות ולחיווט מבלי לשבש את המבנה שסביב נקודת העבודה. 
  • הריסה ופינוי – כאשר עולה צורך להרוס מבנה ועל אחת כמה וכמה בערים גדולות, ניסור בטון ימלא תפקיד מרכזי בשמירה על הסביבה ובפירוק יעיל של מבני בטון גדלים. כך למשל ניסור בטון בירושלים או בתל אביב, שתי ערים סואנות ועמוסות, יסייע לבצע את המשימה במהירות וביעילות יתרה ולפנות את הרחוב מכלי העבודה, האבק ואי הנוחות שעבודות בנייה בעיר הגדולה גורמות לסביבה. 

מה לגבי שיטות ניסור נוספות?

בהחלט יש שיטות נוספות לקדיחה וניסור בבטון, אך הן אינן מדויקות או יעילות כמו שיטת ניסור ביהלום. למעשה, בשל כך הן עלולות לגרום לנזקים למבנה יותר מאשר לייעל את תהליך השיפוץ או הבנייה. הסיבה לכך היא שבעת קידוח בבטון, מורגש רעד במבנה שעלול לערער את התשתיות שלו וליצור סדקים אשר במהלך הזמן יחריפו ויסכנו את האנשים המתגוררים במבנה. ניסור ביהלום הוא מדויק ונקודתי הרבה יותר, כך שכמעט ואינו פוגע בסביבתו. 

ניסור בטון
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם